27 Ocak 2008 Pazar

Bir Pazar daha bitti...

Bir pazari daha bitiriyoruz. Fransizca calismak icin kendime soz verdigim ancak her zamanki gibi internet vs. derken tum gunu tukettigim bir pazar oldu. Avrupa'nin baskenti olan sehrimizde pazarlari her yer ama her yer kapali oldugu icin gercekten cok renksiz oluyor bugun bu ulkede. Offf her zamanki gibi sikayet ediyorum hayatimdan, uzatmayacagim bu sefer.

Kucuklugumde pazarlardan tam anlamiyla nefret ederdim. Ertesi gun okula gidecek olmanin da otesinde baska sevimsizlikleri vardi pazarlarin benim icin. Annem her pazar evde bastan asagi temizlik yaptigi icin once elektrikli supurge sesi ve kokusu, hemen arkasindan devrilmis koltuklar ve yerlerin silinmesi fasli... Sonra da yikanma iskencesi gelirdi. Off nasil da nefret ederdim yikanmaktan, bir keresinde annem beni banyoya kilitlemisti yikanmamakta asiri israr edince. O cocuk nasil oldu da simdi en az gun asiri yikaniyor ben de inanamiyorum (boyle yaziyim da tanidiklar tiksinmesin benden). Off bi de kis mevsimiyse iyice kacardim yikanmaktan. Usurdum banyodan cikinca cunku. Eviniz eskiden sobali idiyse bilirsiniz o evlerin ortamini, sobanin yandigi oda isinir digerleri hala buz gibi olur. Bizde salondaydi soba ve diger tum odalar buz gibi olurdu. Ustumu giyinmek icin odaya gittigimde tek kelimeyle donardim o 10 dk boyunca. Bi de onurlu bir cocuktum ben cok :) annem disinda kimsenin onunde soyunup giyinmezdim. Babami bile cikarttirirdim giyinecegim yerden(dusundum de 7-8 yasinda bir cocuk icin hakikaten cok prensipliymisim). Neyse konumuz pazarlardi; iste ev temizligi, elektrikli supurge sesi, yikanma iskencesi derken herseyden sonra hftsonu odevleri gelirdi. Hayatta bu tip calisma meselelerinde hep son dakikayi bekleyen bi adam oldugum icin pazar geceleri benim ders yapma gunum olurdu ayni zamanda. Daha ne olsun iste, pazarlardan nefret etmek icin cok nedenim var iste gordugunuz uzere. Ama aslinda dogruyu soylemek gerekirse artik eskisi kadar nefret etmiyorum. Bi kere temizlik gunu pazar degil artik evde herseyden once(esim sagolsun) sonra yikanmaktan da nefret etmiyorum artik, kaldi ki evimiz de kaloriferli usumem de eskisi gibi. Ha ha en onemlisi ise gitmeden once yapmam gereken bir odev de yok! Ama hala cumartesiler favorim. Sanirim bircok insan icin de oyle. Hem burada ctesi gunleri magazalar da acik, o da iyi bisey tabii. Offf yaz yaz uzattim yine, kusura bakmayin. Bakalim yarina da bir kulp bulabilecek miyim?

Hiç yorum yok:

 
Clicky Web Analytics