29 Şubat 2008 Cuma

Avrupalılar'a Verilen Dersler:

Son dönemde birlikte çalıştığım Avrupa'lı arkadaşlara ders verme konusunda aldım gazı gidiyorum. Farkındayım arada gülüyorlar halime ama ben bütün fahri konsolos psikolojimle 'hakkı yenmiş' ülkemi tanıtmaya devam ediyorum. :)
Bu kapsamda beni takip eden veya etmekte olan arkadaşlara Avrupa'lılara Türkiye tanıtımı ana başlığı altında aşağıdaki müfredat konularını anmak isterim:

1. Türkler'in 400 yıl Yunanistan'ı yönetmesi ve hala Yunanlıların 'Ben Yunanım' diyecek kadar milliyetçiliklerini koruyabilmiş olması (Türklerin Avrupa'dan önce demokrasiyi keşfi için verilecek en iyi örneklerden biridir)
2. Laleler Türkler'den öğrenilmiştir (bu arada araştırdım lale farsçadan gelen bir kelimeymiş, herhalde biz de onlardan almışız ama detaya girmiyorum Avrupa'lılarla kafaları karışıyo yoksa :) )
3. Kahve de Osmanlılardan öğrenilmiştir! (Ama burada bizim de Araplardan öğrendiğimizi söylemek zorunda hissettim yoksa çok iddialı kaçacaktı söylemim ve araştırma riskleri yüksekti)
4. Kruvasan'ın şekli eskiden düzken Osmanlı'nın Viyana kuşatması sonrası hilal şeklini almıştır (kulağa komik geliyor ama araştırdım doğru)
5. Türkler Arapları, Araplar Türkleri pek sevmez (buna çok şaşırıyorlar ama nedenini çok bilmiyorum, sanırım bizim Amerikalılar ve Avrupalıların çekişmesini anlamamamız gibi birşey)
6. Yoğurt Turkcedir ve Türkler bulmuştur (buna çok güldüler önce ama birlikte wikipedia'ya girip bakınca bana saygıları ayrıca arttı :p )
7. Bulgarlar Türk kökenlidir, Macarlar ispatlanamamakla birlikte büyük ihtimalle Türk kökenli olabilir.
8. Grundig bir Türk markasıdır. (Bu arada Ülker'den Allah razı olsun Godiva'yı aldı, içimin yağları eriyo buradakilere söylerken)
9. Burası çok önemli: bu konuları söylerken iddiasız, sakin ve size de bu konuları konuşmak zul oluyormuş edasıyla söyleyin, çok hevesli gözükmeyin. Dalga geçen olursa benim gibi yapın 'Üzgünüm ama tarihi daha iyi biliyorsam bu bir suç değil', veya 'Gerçek böyle, üzgünüm' gibi cümleler kurun, ukala ama güleryüzlü olun.

:)) Ben bunları söyleyip böyle konuştukça çok eğleniyorum suratlarındaki tepkiyi görmekten dolayı. Aman dikkat edin her dedikoduya atlayıp savunmayın. Örnek :'Flamanlar da Türk kökenlidir'. Bu teoriye sahip çıkmadığım için güvenirliğimi korudum siz de öyle yapın.

Biliyorum çok geyik bir konu ama inanın eğlenceli oluyor, tavsiye ederim.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

sweetynin sayfasından geçiş yaptık size,ee pek te iyi yapmışım,bir kaç bişey öğrendim tarihimizle ilgili,teşekkürler valla:) buarada sanırım araştırmacı yanınız kuvvetli,yeni bilgileri beklerim:)

Emrah dedi ki...

araştırmacı yönümden öte geyik yanım daha güçlüdür aslında :))
Resimler için de yorumlara teşekkür ederim. Müziklerime de yorum yaparsınız artık :)

 
Clicky Web Analytics