1 Şubat 2008 Cuma

Yine Müzik!

Eşimin yorumundan esinlenerek Eurovision hakkında yazmaya karar verdim. Evet ben de 80'li yıllarda her Eurovision yarışması gecesi TV karşısına çakılıp son ülkenin son puanını verdiği ana kadar soluksuz her sene bu yarışmayı seyreden sorunlu tiplerden biriyim(Valla bence çok keyifli). Ama şimdi burada tabi 'La Turki nah puan' diye verilen puanları anmıycam. Çünkü Belçika'ya gelince öğrendim ki o 'nah puan' değilmiş. Fransızca'da 'an puan' dendi mi 1 puan demekmiş. Günahlarını almışız adamların her yarışma sonrası tabi dillerini bilmeyince.

Ben hala Eurovision (bu arada bundan sonra kendisini Erovizyon olarak yazacağım daha kısa diye) gecesi için hazırlık yapıp elinde birası, cipsi, arkadaşlarıyla toplanıp o gecenin tadını çıkaranlardanım. İki yıl önceydi sanırım, eski şarkıları toplamışlar bir program yapmışlardı, tahmin edersiniz ki bayılmıştım o programa da.

Erovizyon'da ilk mutluluğu Halley'le yaşamıştık 86'da. Dokuzuncu olmuşlardı ve biz sevinçten çıldırmıştık. Bu arada grubun adı da Klips ve Onlar'dı. Yıllar sonra youtube'tan izlerken anladım ki grubun solistleri Candan Erçetin ile Sevingül Bahadır'mış. Tabi çocuk yaştayken insan anlamıyo pek, büyüyünce çözdüm. Bi de Celine Dion'un 88'de Ne Partez Pas Sans Moi diye İsviçre adına birinci olduğu bir sene vardı. Onun da Celin Dion olduğunu çok sonra anladım ben, yani biraz mal kafalık varmış ilk zamanlarımda (bu arada Celine Dion'un bu adı geçen parçası bir Türk bestesidir; Atilla Şereftuğ, kendisi 86'da da Pas Pour Moi'yı yapmış İsviçre için)

Hatta bir keresinde -sanırım 2001'di-, Çeşme'deydim yarışma gecesi ve Norveç'li grubun solistinin annesiyle aynı oteldeydik ve lobide birlikte izlemiştik kadın bana dönüp 'Bu benim oğlum' demişti de ben inanmamıştım, hala da emin değilim doğrusu :) Zaten şarkısı da iğrençti sonuncu mu ne olmuştu, yazık kadına da bizim önümüzde rezil oldu gibi birşey yani :)

Tabi benim özellikle çok sevdiğim Erovizyon şarkıları vardır anmak isterim; 2004 Malta 'On Again Off Again', 2004 Kıbrıs 'Stronger Every Minutes' (Lisa Andreas, bunu kesin youtube'dan dinleyin bayılacaksınız eminim), 1958 Italya 'Volare' (evet bu klasik bir Erovizyon şarkısıdır. Youtube'da 'Domenico Modugno - Nel blu di pinto di blu (Volare)' yazarsanız orjinal kaydını bulursunuz), 1986 Belçika Sandra Kim 'J'aime la vie' vs. vs.

Dayanamıycam şu Kıbrıs'ın şarkısının direkt klibini koyacam yine, bakalım siz de beğenecek misiniz?

1 yorum:

Yesim dedi ki...

Yaa bizim klibimizi de koy hani şu Malta'lı cilvenaz kadının şarkısı, isterim isterim isterim :))

 
Clicky Web Analytics